Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.11.2019 12:54 - Език свещен
Автор: ladymerry Категория: Лични дневници   
Прочетен: 366 Коментари: 0 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 „Преводачка“ се яви наскоро

на Вазов писаното слово

„превела“ тя за улеснение

на младото ни поколение.

 

Не взела речници тълковни

ни пример от чуждици многословни.

Децата питала „ какво е“

Каквото кажат, значи, то е.

 

И умни хора там стояли,

но имената си нещяли

да сложат под това творение -

за ученика „избавление“.

 

Аз думи нямам, само ще добавя

Абзаци  два на Вазов за накрая

„Език свещен ….

ти падна под общия позор,
охулен, опетнен със думи кални:
и чуждите, и нашите, във хор,
отрекоха те, о, език страдални!

……………………………………………….

Ох, аз ще взема черния ти срам
и той ще стане мойто вдъхновенье,
и в светли звукове ще те предам
на бъдещото бодро поколенье;


ох, аз ще те обриша от калта
и в твоя чистий бляск ще те покажа,
и с удара на твойта красота
аз хулниците твои ще накажа.

 

Рекламите са силно дразнещи, но „ интервюто“ си заслужава чакането.

https://btvnovinite.bg/predavania/tazi-sutrin/nov-prochit-na-pod-igoto-zameniha-6000-arhaichnite-dumi-sas-savremenni.html



Тагове:   превод,   Иван Вазов,


Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ladymerry
Категория: Лични дневници
Прочетен: 77478
Постинги: 28
Коментари: 84
Гласове: 1038
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930